Analýza vzdělávání v ČR pro Aspen Institute Prague

Vydáno: 1 minuta čtení

Společnost byla po dlouhou dobu vedena svým vzdělávacím systémem směrem k většímu rozvoji. Za posledních 20 let se ale mnohé změnilo.

Publikujeme studii, kterou EDuin ve spolupráci s odborníky v oblasti vzdělávání zpracoval pro výroční konferenci Aspen Istitute Prague, která se koná dnes 10. 11. (ZDE). Jak je na tom Česká republika v oblasti vzdělávání se dozvíte ZDE.

Příchodem internetu s jeho otevřenou a sdílenou znalostní bází, propojením (interkonektivitou) a aplikacemi či hrami umožňujícími učení (online přednášky a kurzy, projekty jako Wikipedie, Stack Overflow, TED či Khanova škola, strategické hry jako Minecraft nebo Reigns) přestala škola naplňovat funkci monopolu na vzdělávání. V mnoha ohledech je mnohem efektivnější učit se mimo školu. V bouřlivě se rozvíjejícím digitálním světě jsou oblasti (informační gramotnost, celá plejáda tzv. soft skills, hodnotové vzdělávání atp.), které státem garantované vzdělání ani pokrýt nedokáže.

Zdroj: http://www.eduin.cz/clanky/analyza-vzdelavani-v-cr-pro-aspen-institute-prague/