Aktuality - strana 290

Účastníci tohoto dvoudenního kurzu se seznámí s deficity v oblasti sociálního chování a komunikace u lidí s Aspergerovým syndromem a vysoce funkčním autismem a možnostmi jejich kompenzace. Stěžejní část kurzu je věnována praktickým nácvikům sociálních a komunikačních dovedností. Součástí kurzu je také seznámení se způsoby vedení individuálních a skupinových forem nácviků sociálních dovedností a terapií nízkého sebevědomí.
Vydáno: 22. 02. 2016
Jednodenní seminář je zaměřen na volný čas a rozvoj hry u dětí s poruchami autistického spektra jako prostředek pro rozvoj komunikace a sociálních vztahů. Péče o nejmladší děti s PAS se mnohdy zaměřuje především na rozvoj komunikace a rozvoj pracovních dovedností.  Někdy se však zapomíná na rozvoj volného času, který je u dětí bez handicapu přirozeně vyplněn hrou. Hra je totiž nedílnou součástí života každého dítěte. Prostřednictvím hry se dá přirozeným způsobem navázat a rozvíjet sociální vztah s dítětem, zvýšením zájmu o hru a hračku lze podnítit potřebu komunikovat.
Vydáno: 22. 02. 2016
Kurz pro logopedy a speciální pedagogy, kteří se zabývají komunikační terapií, ev. pro rodiče dětí s PAS s deficitem komunikačních dovedností.
Vydáno: 22. 02. 2016
Dvoudenní kurz pro pedagogy a asistenty pedagoga, kteří přímo pracují s dětmi s autismem či jinou poruchou autistického spektra, zejména s dětmi s Aspergerovým syndromem a vysoce funkčním autismem, které jsou integrovány v běžných základních a středních školách. Cílem tohoto kurzu je seznámit účastníky se specifickými projevy chování žáků s PAS, s potřebnou mírou podpory při jejich vzdělávání, s využitím specifických metod práce a začlenění žáků s PAS do kolektivu třídy.
Vydáno: 22. 02. 2016
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy (dále jen „ministerstvo“) vyhlašuje na rok 2016 podle § 20 odst. 5 písmeno a) a § 171 odst. 2 zákona č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), rozvojový program Zajištění bezplatné přípravy k začlenění do základního vzdělávání dětí osob se státní příslušností jiného členského státu Evropské unie.
Vydáno: 19. 02. 2016
Vyhlášení rozvojového programu - Zajištění podmínek základního vzdělávání nezletilých azylantů, osob požívajících doplňkové ochrany, žadatelů o udělení mezinárodní ochrany na území České republiky a dětí cizinců umístěných v zařízení pro zajištění cizinců na rok 2016
Vydáno: 19. 02. 2016
MŠMT v souladu s  Koncepcí podpory_rozvoje_nadani_2014-2020.pdf vyhlašuje dotační program, kterým budou finančně podpořeni organizátoři mimoškolních vzdělávacích aktivit pro nadané žáky základních a středních škol ve věkové kategorii 13 - 19 let.
Vydáno: 18. 02. 2016
MŠMT v souladu s  Koncepcí podpory rozvoje nadání a péče o nadané na období let 2014 – 2020   schválilo dne 9. února 2016 rozdělení státních dotací v programu Podpora nadaných žáků základních a středních škol, kterým jsou finančně podpořeni organizátoři mimoškolních vzdělávacích aktivit pro nadané žáky základních a středních škol ve věkové kategorii 13 - 19 let. Cílem programu je zejména podpoření nových mimoškolních vzdělávacích aktivit pro nadané žáky.
Vydáno: 18. 02. 2016
K úpravám vzdělávacích obsahů stanovených v ŠVP dochází v IVP žáků s přiznanými podpůrnými opatřeními od třetího stupně (týká se žáků s lehkým mentálním postižením). To znamená části vzdělávacích obsahů...
Vydáno: 16. 02. 2016
Ministryně školství, mládeže a tělovýchovy Kateřina Valachová dnes na tiskové konferenci představila návrh kariérního řádu učitelů. Zároveň podpořila návrh školských odborů na zvýšení platů učitelů o 10 %, což by podle propočtů znamenalo pro státní rozpočet investici 13 miliard korun.
Vydáno: 12. 02. 2016
http://www.msmt.cz/file/36884?highlightWords=Pr%C5%AFvodce+%C5%99editele+spole%C4%8Dn%C3%BDm+vzd%C4%9Bl%C3%A1v%C3%A1n%C3%ADm...
Vydáno: 05. 02. 2016
Nakladatelství Wolters Kluwer společně s EDUin pořádají specializovanou konferenci pro malotřídky. Ceníme si toho, že ač trochu opomíjené, přesto vykonávají malotřídní školy spoustu záslužné práce.
Vydáno: 02. 02. 2016
Úřad pro ochranu osobních údajů u příležitosti „Dne ochrany osobních údajů“ 28. ledna 2016 vyhlašuje X. ročník soutěže pro děti a mládež „Moje soukromí! Nekoukat, nešťourat!“ Je pro nás velkým...
Vydáno: 01. 02. 2016
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy v souladu s § 2 odst. 5 vyhlášky č. 177/2009 Sb., o bližších podmínkách ukončování vzdělávání ve středních školách maturitní zkouškou, ve znění pozdějších předpisů, určuje konkrétní termíny konání didaktických testů a písemných prací společné části maturitní zkoušky v podzimním zkušebním období roku 2016.
Vydáno: 01. 02. 2016
LEDEN Od 1. 1. 2016 MŠMT novelizovalo směrnici č. j. 28 768/2005-451, která umožní krajským úřadům vytvořit si o 0,6 % vyšší rezervu oproti roku 2015 (500 milionů na mzdové...
Vydáno: 01. 02. 2016
Potřebujete se naučit vyhodnotit, zda se u dítěte, se kterým pracujete, jedná o poruchu autistického spektra? Nabízíme kurz, kde si účastníci osvojí rychlou a velice efektivní screeningovou škálu CARS.
Vydáno: 27. 01. 2016
Jednodenní seminář pro pedagogy běžných i speciálních mateřských škol. Obsahem jsou základní informace o vhodném přístupu k dětem s poruchami autistického spektra (PAS), účastníci se seznámí s možnostmi využití principů strukturovaného učení při výuce v MŠ. Praktická část je věnována metodám práce se zaměřením na klíčové oblasti intervence u dětí s PAS.
Vydáno: 27. 01. 2016
MŠMT stanovilo v souladu se zákonem č. 306/1999 Sb., o poskytování dotací soukromým školám, předškolním a školským zařízením, ve znění pozdějších předpisů „Normativy neinvestičních výdajů regionálního školství na rok 2016 pro účely poskytování dotací soukromému školství", č.j. MSMT-659/2016.
Vydáno: 27. 01. 2016
Mezi laickou i odbornou veřejností přetrvává spousta mýtů, které jsou v souvislosti s autismem uváděny. Problematika poruch autistického spektra je stále bagatelizována a nutnost specifického přístupu k lidem s PAS bývá podceňována. Abychom mohli pomoci, musíme nejprve porozumět. Cílem tohoto jednodenního semináře je snaha pohlédnout na autismus z jiného úhlu. Prostřednictvím zážitkových metod bude účastníkům přiblíženo myšlení  lidí s PAS a nápadnosti v chování těchto lidí. Na základě konkrétních kazuistik, příkladů z praxe a videoukázek jsou demonstrovány obtíže,  se kterými se u lidí s touto diagnózou setkáváme. Pouze s pochopením širokého spektra projevů poruch autistického spektra a jiného způsobu vnímání lidí s PAS máme možnost tyto lidi podpořit. Kurz obsahuje teoretickou i praktickou část, je určen pro osoby, které pečují o děti s PAS bez těžšího mentálního handicapu.
Vydáno: 18. 01. 2016
Náplní dvoudenního teoreticko-praktického kurzu je ukázat si naše možnosti při výskytu verbální či fyzické agrese, navrhnout postupy, jak předcházet agresivnímu chování dětí s Aspergerovým syndromem, jak řešit incidenty. V závěru kurzu bude věnován prostor pro řešení aktuálních problémů účastníků kurzu.
Vydáno: 18. 01. 2016