Aktuality - strana 189

V úterý 2. dubna 2019 se na ústředí České školní inspekce uskutečnilo společné jednání vedení České školní inspekce se členy školských komisí Svazu měst a obcí ČR a Sdružení místních samospráv ČR. 
Vydáno: 08. 04. 2019
Ve středu 3. dubna 2019 se na ústředí České školní inspekce uskutečnil již třetí odborný panel, který se zabýval přístupy k hodnocení dětí a žáků. 
Vydáno: 08. 04. 2019
Učit na střední škole láká muže čím dál méně. V první polovině loňského roku jich na středních školách a konzervatořích učilo nejméně od roku 2012. 
Vydáno: 08. 04. 2019
Tak jako jsou rozmanité naše způsoby učení, jsou rozmanité i možnosti podpory profesního růstu. Pojďme se společně zabývat tím, jak využít mentoring a další nástroje pro podporu učitelů na různých stupních školní kultury a pomoci jim posouvat se dál a cíleně pracovat na proměňování školní kultury směrem k efektivnějšímu fungování, větší spolupráci, smysluplnosti a naplňování cílů a vize školy.
Vydáno: 07. 04. 2019
Mentoring není sólista aneb Další nástroje profesního růstu pedagogů
Vydáno: 06. 04. 2019
Mgr. Tomáš Zatloukal, MBA, působí od roku 2013 na pozici ústředního školního inspektora. Je absolventem Pedagogické fakulty a Fakulty tělesné kultury Univerzity Palackého v Olomouci. Je celoživotním pedagogem, působil jako středoškolský učitel a později jako ředitel gymnázia, byl členem Výboru pro vzdělávání a kulturu Evropského parlamentu, pracoval jako náměstek ústřední školní inspektorky, následně jako zástupce vrchní ředitelky sekce evropských fondů a ředitel odboru vzdělávání Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy. Zkušenosti má také se zřizovatelskými kompetencemi a s řízením školství na úrovni územně samosprávných celků. Je zástupcem České republiky v Centru pro výzkum a inovace ve vzdělávání OECD (CERI), v řídicích radách mezinárodních šetření PISA a TALIS, ve Valném shromáždění Mezinárodní asociace pro hodnocení výsledků vzdělávání (IEA) a také ve Valném shromáždění Stálé mezinárodní konference inspektorátů.
Vydáno: 05. 04. 2019
Zástupci MŠMT budou v následujících dvou měsících pořádat pro školy ze všech krajů semináře k reformě financování škol. Druhé kolo seminářů bude zaměřeno zejména na správné vyplňování výkazů, na základě kterých budou školám od příštího roku rozdělovány peníze na platy pedagogů. Jedná se už o druhý ročník seminářů, zúčastnit by se mělo zhruba 3600 zástupců mateřských, základních i středních škol.
Vydáno: 05. 04. 2019
Propast ve výsledcích žáků se napříč kraji rychle stává jedním z nejpalčivějších problémů vzdělávací soustavy. Závěry měření žákovských znalostí ukazují, že navzdory ekonomickému, sociálnímu a kulturnímu statusu (ESCS) žáků dochází v určitých krajích ke statisticky významně horším výsledkům, než jakých by dosáhli například v Praze. Ve stejných krajích pak převládá větší nabídka odborného vzdělávání oproti všeobecnému vzdělávání. V rámci struktury odborného poté převažují obory končící učňovským listem oproti těm s maturitou. V hlavním městě, které historicky dosahuje nejlepších výsledků, je struktura oborů středního školství opačná. EDUin varuje před významnými disparitami mezi kraji vedoucími k reprodukci nerovností ve společnosti.
Vydáno: 05. 04. 2019
Zavádění mentoringu ve škole
Vydáno: 05. 04. 2019
Ředitel naživo je dvouletý vzdělávací program pro lidi ve vedení škol v rozsahu 350 hodin. V srpnu 2019 zahajujeme první pilotní ročník programu.
Vydáno: 05. 04. 2019
Ve středu 10. dubna od 17 hodin se v Brožíkově sále Staroměstské radnice uskuteční slavnostní prezentace projektu Příběhy našich sousedů, který dětem přibližuje vzpomínky devíti proslulých i méně známých pamětníků z Prahy 1, jejichž životy významně ovlivnily dějinné události 20. století, které se odehrály na území České republiky.
Vydáno: 04. 04. 2019
Na konci loňského roku Česká školní inspekce zveřejnila svou výroční zprávu za školní rok 2017/2018, která komplexně vypovídá o kvalitě a efektivitě vzdělávání a vzdělávací soustavy České republiky v daném školním roce. V jeho průběhu Česká školní inspekce realizovala několik tisíc inspekčních akcí v jednotlivých druzích škol a školských zařízení a provedla více než 30 000 hospitací u více než 15 000 pedagogických pracovníků. Kromě hodnoticích aktivit pak Česká školní inspekce vykonala také několik stovek samostatných kontrol dodržování právních předpisů a nakládání s finančními prostředky státního rozpočtu, šetřila téměř 750 stížností a absolvovala více než 1 700 konkurzních řízení na ředitele škol a školských zařízení.
Vydáno: 04. 04. 2019
17. 4. 2019 volná místa v kurzu pro pedagogy, budoucí lektory kurzu Instruktor praktického vyučování
Vydáno: 03. 04. 2019
Ministr školství, mládeže a tělovýchovy Robert Plaga  se prvního dubna účastnil slavnostního předávání Cen Fair Play za rok 2018, které každoročně uděluje Český klub fair play. Hlavní cenu za celoživotní postoj si letos odnesla fotbalová legenda Antonín Panenka.  Již tradičně jsou ceny udělovány také ve školní kategorii. V té bylo letos o ceněno celkem dvanáct osob, a to za záchranu lidského života, čestné sportovní jednání, ušlechtilý mravní čin a celoživotní přínos. Například Jan Kříž z Gymnázia Židlochovice ji obdržel za to, že při cestě do školy pomohl muži s epileptickým záchvatem a zachránil mu tak život. Adam Pelán z Gymnázia Mariánské Lázně (na fotografii) si pak cenu odnesl za čestné sportovní jednání, kdy pomohl jedné ze závodnic při soutěžním běhu, a to bez ohledu na to, že byl sám na medailové pozici.
Vydáno: 03. 04. 2019
Kulaté stoly 2019
Vydáno: 03. 04. 2019
Učitelé se obávají, že vláda nesplní svůj slib z programového prohlášení a jejich platy se v roce 2021 nevyšplhají na kýžených 45 tisíc korun měsíčně. Ministr školství Robert Plaga (ANO) tvrdí, že k podobné nedůvěře není důvod. Pokud bude v úřadě on, závazek bude dodržen, říká. 
Vydáno: 02. 04. 2019
Univerzity politikům vyčítají, že nedokážou čelit šířícím se dezinformacím. 
Vydáno: 02. 04. 2019
Čtvrt miliardy korun na podporu inovací ve výuce rozdělí Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy prostřednictvím Operačního programu Výzkum, vývoj a vzdělávání (OP VVV) mezi žadatele, kteří se zapojí do právě vyhlášené výzvy Inovace v pedagogice. Výzva cílí jednak na projekty zavádějící inovativní aktivity do výuky, jednak na projekty orientované na pedagogický výzkum. Zájemci mohou své žádosti předkládat do 30. srpna 2019.
Vydáno: 01. 04. 2019
Ve slovenských Trenčianských Teplicích jednali od středy do pátku zástupci Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy, Ministerstva průmyslu a obchodu a Národního ústavu pro vzdělávání společně se zástupci Ministerstva školství, vědy, výzkumu a sportu Slovenské republiky. Tématem jednání byla oblast odborného školství, kvalifikací a dalšího vzdělávání.
Vydáno: 01. 04. 2019
Mechanika obléhacích strojů, 3D virtuální model Osvětimi, vliv tepelné úpravy na obsah vitamínu či stanovení znečištění Vltavy metodou laserové difrakce jsou příklady projektů, které se utkají o přízeň poroty na Studentském projektovém fóru. To proběhne v úterý 2. dubna na pražském Gymnáziu Na Zatlance již po desáté a účastní se ho čtyřicítka studentů z osmi škol.
Vydáno: 31. 03. 2019