META OKÉNKO - Jak mohu podpořit nové (nejen) vícejazyčné žáky při příchodu do třídy?

Vydáno: 3 minuty čtení

V praxi se mi osvědčilo několik jednoduchých kroků, které fungují nejen u vícejazyčných, ale u všech nově příchozích dětí. Základem je věnovat dostatečnou pozornost novému dítěti – je důležité, aby se dítě cítilo jako součást kolektivu-, ale zároveň to s pozorností z pozice učitele nepřehnat. Děti oceňují aktivity, při kterých má každé z nich možnost se představit a něco o sobě říct. Vyhýbám se takovým, které dítě vyčleňují – jako představování dítěte před tabulí nebo „přednáškám“ o zemi původu dítěte.

META OKÉNKO – Jak mohu podpořit nové (nejen) vícejazyčné žáky při příchodu do třídy?

Související dokumenty

Pracovní situace

Metodika k hodnocení žáků ve středních školách a konzervatořích dle zákona Lex Ukrajina ve školním roce 2021/2022
Metodika k hodnocení studentů ve vyšších odborných školách dle zákona Lex Ukrajina ve školním roce 2021/2022
Novela školského zákona
Děti s odlišným mateřským jazykem a děti-cizinci v mateřské škole
Novela maturitní vyhlášky
Doporučení pro ŠPZ k přístupu k ukrajinským dětem
Červen a červenec 2021: Právní předpisy a informace významné pro práci škol a školských zařízení
Právní předpisy týkající se žáků-cizinců
Kategorie cizinců v praxi škol
Děti, žáci, studenti – rodinní příslušníci občana EU
Děti, žáci, studenti ze třetích zemí
Žáci-cizinci v ZŠ
Jak komunikovat s dětmi, které prožívají ztrátu blízké osoby (rodiče)
Přijímání ke vzdělávání cizinců, vzdělávání cizinců, ukončování vzdělávání cizinců
Adaptační koordinátor
ČOSIV - odborná pomoc zdarma
Integrace a vzdělávání ukrajinských dětí a žáků – metodická podpora ze strany České školní inspekce
Metodická informace pro školská poradenská zařízení
Psychologická a psychoterapeutická pomoc cizincům postiženým válkou na Ukrajině
Co udělat s učitelem podporujícím Putina nebo šířícím proruské dezinformace?

Poradna

Přijetí cizince do základní školy

Články

META okénko - vzdělávání vícejazyčných žáků
META OKÉNKO - Jak zlepšit spolupráci s rodinou vícejazyčných dětí?