Co jsou to Týdny mediálního vzdělávání a proč do nich zapojit svou školu?

Vydáno:

Kampaň na podporu mediální gramotnosti započala svou tradici před 14 lety v Kanadě. Pod názvem Týden mediální gramotnosti (National Media Education Week) se ve školních třídách, knihovnách, muzeích a v dalších komunitních centrech po celé zemi od té doby každoročně na podzim, za podpory desítek spolupracujících organizací, konají aktivity a události, které mají jeden společný cíl: zvýšit mediální gramotnost, vzbudit ve veřejnosti zájem o tuto problematiku a podtrhnout její význam ve vzdělávání.

Co jsou to Týdny mediálního vzdělávání a proč do nich zapojit svou školu?
Táňa
Abrhámová
mediální
koordinátorka JSNS
Z Kanady se kampaň postupně rozšířila do dalších zemí; Týden mediální gramotnosti se tak například od roku 2014 „slaví“ v USA, v Evropě se o zviditelnění různých iniciativ zaměřených na posílení mediální gramotnosti stará Evropská komise a celosvětově jej za účelem podpory sociální inkluze a mezikulturního dialogu pod názvem Media and Information Literacy Week zaštiťuje od roku 2012 UNESCO.
V ČR byla obdobná tra